luni, 28 februarie 2011

Fericiti cei primitivi

Intrebarea de astazi este: chiar au fost mai fericiti oamenii primitivi, asa cum citeaza Lex ca spun Gray/Diamond?

Asa cum exista destui care critica calculatoarele scriind esee in Word, altii critica agricultura rontaind un colt de paine. Cum-necum, odata cu trecerea la agricultura succesul omului ca specie n-a mai putut fi stavilit. Tragand linia din punctul de vedere al Mamei Naturi, am evoluat. Omul o fi trait o vreme mai putin odata cu acel salt, insa cu timpul s-a adaptat si acum traieste mult mai mult decat atunci. Ok, astazi cu ajutorul nenatural al medicinei moderna, dar altfel daca ma uit la inceputul secolului trecut totusi nu observ nici o scadere a duratei de viata naturale fata de epoca primitiva (iar tentatia ma trage sa zic din contra).

Daca traieste mai deprimat si mai anxios decat inainte? E greu de dovedit, daca nu imposibil... chiar sunt curios ce fel de argumente poate aduce cineva in favoarea unei noi depresii. Un animal salbatic este mai fericit in mediul sau salbatic, insa ce este aia mediul sau salbatic depinde de la animal la animal. O cartita este super fericita in intunericul din mina, de ce nu ne comparam cu aia daca tot e sa facem comparatii exagerate? Insa omul primitiv, ehei, isi putea oare permite sa fie anxios? Existau si conditii pentru criminali in serie? Nu, nu-s intrebari retorice si cel mai bun raspuns la ele este "habar n-avem". Eu chiar o sa ma aventurez sa raspund ca "da' de unde". Oricum, multe din hulitele boli care-i macina omului astazi sanatatea nu existau inainte pentru simplul fapt ca microbii si fiarele salbatice aveau grija sa te macine mai devreme. Plus ca "zeci de milioane" de suferinzi la ora actuala inseamna nici macar un procent din populatia speciei.

E adevarat ca evolutia aceasta a omului a mers cumva invers. "Evolutia" speciei in acceptanta obisnuita se face la presiunea mediului, pe cand omul cel putin astazi evolueaza sub presiunea proprie. E drept, e tot un mediu, insa e un mediu creat si controlat chiar de om, un bumerang al actiunilor proprii daca vreti. Omul la ora actuala, dara ar fi sa ne luam dupa regulile Mamei Naturi inca o data, sucomba sub presiunea propriului succes. Orice animal se inmulteste pana cand mediul nu-l mai suporta. Cum s-ar comporta o familie de sobolani inchisi intr-o camara cu alimente? Ar fi mai economici si mai chibzuiti decat oamenii? Sau s-ar inmulti linistiti, ar manca toata faina, ar kk toate colturile si in sfarsit ar muri toti de foame, anxiosi si luptandu-se intre ei. De ce s-ar comporta omul altfel? Din cauza semintei divine? Ok asta ultima a fost o gluma...

2 comentarii:

radiowhisper.com spunea...

Buna Seara!
Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

www.radiowhisper.com
Multumesc,
Cu stimă Vlad!

Osterhase spunea...

oare de ce mi se pare asta spam?