sâmbătă, 20 septembrie 2008

Sa invatam de la prosti

Nu vreau sa dau in patapievicism, dar ce e cu atat caragialism la noi? Daca nu ne place de cineva il etichetam de "prost" si brusc ne simtim superiori, dar (pardon de pleonasm) ATAT de superiori incat se permitem sa trecem cu o inefabila usurinta peste faptele care ne-au deranjat la susnumitii prosti. Ca prin asta incercam inconstient sa ne rezolvam conflictele interioare si incercam sa trecem peste rahaturile zilnice ne-o poate confirma orice pretins psiholog. E si clar: daca el e prost eu sunt destept si iata, ego-ul meu este salvat.

E plina tara de prosti daca stau sa ma iau dupa comentariile facute la orice articol cu referinta la politiceconomie (poate sa desparta cineva cuvintele astea?). Si nu oriunde, cica e plina de prosti in functii de conducere... stai un pic, oare chestia asta nu e invidie de fapt? Uite la ala, nu stie sa lege o fraza dar are bani mai multi decat toate minutele petrecute pe bancile scolii de toti cititorii blogului meu la un loc. Pai nu e prost?

Pai NU E!
Alo, domnilor, cum poate fi prost unul care a ajuns acolo unde a ajuns?? Cate sfori a tras, pe cati a mituit, in cati a dat pe la spate, in fata catora s-a impus, cate pietze a mirosit, cate momente favorabile a sesizat, cum de a ajuns acolo unde a ajuns si nu am ajuns EU? Poate ca nu suntem de acord cu metodele pe care le-a folosit, ah, cu siguranta ca nu suntem, altfel nu l-am fi numit "prost". Un lucru insa avem de invatat de la el: stie ce vrea. Stie sa se foloseasca de ce stie pentru a ajunge la ce vrea si pentru scopul asta calca peste noi si peste tot ceea ne e noua drag si important.

Peste tot ceea ce... Oare? Oare n-am vrea sa fim acolo in locul lui de fapt? Nu toti, dar cati dintre noi n-am face exact aceleasi fapte pentru a-i lua locul? Atat ca n-am avut ocazia, sau na, nu ne-a dus mintea destul (hopa, cine e prost de fapt?) Saracul ego... chiar are nevoie de salvare, salvare din oceanul de invidie. E clar, aia sunt niste prosti daca ajung vedete la televizor, in fruntea partidelor sau sa intoarca bani cu lopata. Sunt niste prosti ca au ajuns acolo in locul meu. Próshtii de ei.

Bine, bine, nu fiecaruia ii lucreaza asa subconstientul. Chiar sper ca sunt putini acestia, prefer insa sa nu definesc ce inseamna "putini" ca sa nu ma ingrozesc. Atunci sa vedem esantionul doi: cati dintre noi ar vrea sa fie in locul lor, dar fara metodele pe care le dispretuim? Aici situatia e mai complicata deja, pe langa invidie intervine si mandria de sine, sau optimismul exagerat - de la caz la caz. Oricum iarasi dam chix pentru ca, da, iarasi ne lipseste ceva-ul acela pe care prostii-l au.

Nu vreau sa insist cu mamaliga romaneasca desi mi-a trecut prin cap sa dau vina pe ea. Poate ca asa e, poate ca nu, poate ca bine zice Cioran, poate ca nu. Totusi, si prostii astia sunt romani si uite ca avem de invatat de la ei, de la niste romani mamaligari ca si noi. Avem de invatat sa facem ceva, atat cat ne pricepem, sa tragem sfori, sa miscam un pic aici si un pic dincolo, daca nu sunt usi sa cautam ferestre deschise, caci SE POATE.

Insisi ei sunt dovada ca se poate si marea lor sansa de reusita este ca toata lumea ii ia de prosti.
Ha ha ha, ce prosti suntem...

9 comentarii:

Anonim spunea...

duoamne cat esti de cinic. de aceea imi esti intotdeauna (re)cunoscut. chiar nu meriti sa fi citit. adica, nu de mine !

bleah . exagerat de cinic si vesnic nemultumit !

eu - ego !

Anonim spunea...

uitasem sa iti spun ca nu ar fi rau sa iti pui intrebarea si invers . adica daca nu cumva tu esti mai prost decat ceilalti si doar ironia-ti te face sa te crezi mai destept - autosuficient si atat de critic ? in general oamenii de genul tau sfarsesc singuri si nefericiti !

eu - optimista exagerata !

oceania spunea...

eu cred ca prosti exista in toata lumea dar o densitate mai mare pe metru patrat ca la noi mai rar vezi. eu nu zic, poate ca si pe mine lumea ma eticheteaza proasta dar imi cunosc lungul nasului si nu incerc sa ma dau desteapta. problema cu prostii de pe la noi e ca se cred tare destepti.

--------- spunea...

@anomimi
E o ipoteza interesanta, s-ar putea foarte bine sa fiu mai prost decat toti ceilalti (desi sincer nu cred). Cu ce schimba insa aceasta situatia din Romania? Nu inteleg rostul comentariului tau, vrei sa spui intr-un mod ocolitor ca ma insel in ceea ce spun? Ma insel fiindca sunt prost si orb si de fapt nu pot vedea nici bunastarea poporului nici respectul cu care isi trateaza (si este tratat) de conducatori?

@O
Spune un proverb creat de noi pentru noi: prostul daca nu-i fudul, parca nu e prost destul. Nu cred insa ca in alta parte e mult diferit, adica nu, diferenta nu o vad in procente ci in modul de abordare. Pe prostul casei nu te poti supara, de aceea cred ca ai nostri scapa mult prea usor sub o asa eticheta.

PS. deci pretul deschiderii ochilor este singuratatea si nefericirea? Piei ispita :)) (si iata cum iarasi mi-am atras o total meritata eticheta de cinic)

Anonim spunea...

vaaai ! numai pentru ca-ti sunt in permanenta o "ispita" ...nu vreau sa pier . tu sa fi primul. ar fi mai fair ! sacerdotule !

eu - mimi-anonimi !

George Colang spunea...

si ce putem invata de la prosti?
doar Prostia! Adica prostul prostit!

--------- spunea...

Si asta e o calitate ce-i drept.

Anonim spunea...

Uneori, poate chiar mai mult decit ne place sa credem, avem foarte mult de invatat de la niste 'prosti'.

... si bine zicea Einstein : " Sunt doar doua lucruri infinite, universul si prostia umana, insa asupra primului aspect nu sunt atat de sigur."

--------- spunea...

Probabil si fiindca avem de invatat oricand foarte multe de oriunde...